Przejdź do głównej zawartości

Gulasz z serc drobiowych w sosie śmietanowo-koperkowym

Mojego męża naszło w sklepie na zakup serc drobiowy, a na mnie spoczęła przyjemność przyrządzenia ich, chociaż sama nie jadam. Przepis znalazłam na stronie www.winiary.pl, ja zrobiłam z połowy porcji, chociaż śmietany dałam tyle samo.

Porcja podana u źródła: 4
U nas z połowy składników jadł mąż i córcia (dla 2 dorosłych raczej byłoby mało)

Składniki:
1kg serc drobiowych
2 kostki rosołowe drobiowe
1 łyżka mąki
0,5 szklanki śmietany
1 pęczek koperku - nie miałam świeżego, więc dałam 1 łyżkę suszonego
sól, pieprz

Przygotowanie:
1) Serca oczyść z nadmiaru tłuszczu i żył, opłucz i odsącz.
2) Cebulę obierz, pokrój w kostkę.
3) Serca obsmaż ze wszystkich stron, bez tłuszczu (zdziwiłam się ile jeszcze się go wytopiło 👀)
4) Dodaj cebulę, smaż do czasu zeszklenia.
5) Dodaj kostki (pokrusz na mniejsze cząstki), podlej wodą, chwilę przemieszaj, żeby się kostki łatwiej rozpuściły, a potem duś pod przykryciem do miękkości serc. W razie potrzeby podlewaj wodą.
6) Mąkę rozrób ze śmietaną i zagęść sos.
7) Dodaj pokrojony koperek (lub suszony), ewentualnie dopraw solą i pieprzem (u nas nie było konieczne - kostka jest wystarczająco słona). Jeszcze chwilę duś.

Podaj według upodobań: z ziemniakami, kaszą, ryżem, makaronem.

U nas była wersja z makaronem.




Komentarze