Przejdź do głównej zawartości

"Zdążyć z miłością" - Beata Majewska - recenzja


Po lekturze "Konkursu na żonę" oraz
"Biletu do szczęścia" przyszła pora na trzeci tom cyklu. "Zdążyć z miłością" to historia jakby odrębna, opisująca życie Olgi, którą mieliśmy już okazję poznać. Łucja i Hugo pojawiają się tutaj tylko sporadycznie i przyznam, szczerze, że brakuje mi ich dalszych losów.

Olga ma trzydzieści lat, przeszła zawód miłosny oraz poważną chorobę. Próbuje jakoś żyć, trzymać się, ale coraz mocniej dokucza jej samotność. Pewnego dnia poznaje ośmioletnią, rezolutną Faustynę; chwilę później jej ojca, Kamila Polskiego.
Ich relacja szybko przechodzi w coś poważniejszego, chociaż doświadczona Olga stara się bronić przed tym uczuciem. Dzieci Kamila - Fisia i Maksio - wkradają się w jej serce równie mocno, co ich ojciec. Sama nie może mieć dzieci, kiedyś nawet była pewna, że ich nie chce. Co więc teraz się zmienia?

Olga i Kamil pobierają się, wspólnie z dziećmi mieszkają w jego małym mieszkaniu. Olga szybko staje się ukochaną "Mamolką". Chciałoby się, aby "żyli długo i szczęśliwie", ale los napisał dla nich inny scenariusz. Przyznam szczerze, że to był moment, w którym odłożyłam, książkę i przez kilka dni nie byłam w stanie sięgnąć po nią ponownie. Nie chciałam, albo bałam się wiedzieć co jeszcze wymyśliła dla nich pani Beata. Zaklinałam ją w duchu licząc, że może to jakaś pomyłka. Miałam nadzieję, że kilka stron później wszystko się wyjaśni, zadzwoni telefon z informacją "pomyliliśmy się". Ale nie zadzwonił...

W tej powieści cały czas coś się dzieję, ktoś się przewija. Wciągamy się na całego w wir życia bohaterów, tak różnych od siebie, a mimo to w większości pozytywnych, życzliwych, pomocnych.

Co wydarzyło się w życiu Olgi i Kamila? Jak wpłynęło to na dzieci? Kim jest tajemniczy Anioł?
Zapraszam do lektury :)

Plusy:
* Sabinki,
* pani Wicia oraz
* Pasztet i Kiszka
Minusy:
* mało wyraźny upływ czasu (dla Olgi mijają miesiące, a ja miałam wrażenie, że tylko dni)
* zbyt dużo złego (chorób, śmierci) jak na jedną powieść

Cykl: "Konkurs na żonę" tom 3  (tutaj tom 1 oraz tom 2)
Wydawnictwo: Publicat/Książnica
Stron: 351

Za możliwość przeczytania bardzo dziękuję Autorce oraz Wydawnictwu Publicat S.A. / Wydawnictwu Książnica


Komentarze

  1. Lektura tej książki przede mną, choć przyznam że trochę mam obaw i jakoś odkładam tę powieść, a sięgam po inne książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam opinie, że ta część jest najlepsza. Osobiście jakoś nie potrafię porównać jej w ten sposób z poprzednimi, ze względu na zmianę głównej bohaterki. Dla mnie jest to bardziej osobna historia, niż kontynuacja. Warto dać jej szansę i samej się przekonać ;) Ja polecam :)

      Usuń

Prześlij komentarz