Przejdź do głównej zawartości

CZYSTE TATRY: Nosal

Sobota (01.07.) przywitała nas deszczem. Efekty było widać głównie na butach. 😏
 Plecaki spakowane, Nikolki zawiera co najważniejsze: worki na śmieci, picie, mapa i przede wszystkim przekąski 😁) .
Po godzinie 9:00 pojechaliśmy do Jaszczurówki, gdzie bardzo miły pan przewodnik zaprowadził nas najpierw do Kaplicy Najświętszego Serca Jezusa, którą zaprojektował Stanisław Witkiewicz. Po wysłuchaniu kilku ciekawostek na temat tego miejsca, schowani w pelerynach ruszyliśmy na szlak zielony, który prowadzi Doliną Olczyską.
Dalsza droga prowadzi żółtym szlakiem przez Polanę Olczyską, aż do Przełęczy Nosalowej. Później wracamy do koloru zielonego i nim dochodzimy na Nosal. W trakcie wędrówki pogoda znacznie się poprawiła - przestało padać, a nawet słonko wyjrzało. Końcowe podejście może zaskoczyć, ponieważ kawałeczek trzeba pokonać "przytulając" się do skały i uważając, gdzie stawia się stopę. Naszej Nikolce aż się oczy zaświeciły na widok takiego wyzwania 👀😁 Niestety zdjęcia z tego miejsca nie mamy, ponieważ trzeba było córcię asekurować, a czasu na zatrzymanie nie było, z racji że szliśmy całą grupą.
Przerwa na szczycie, posiłek, zdjęcia i kawały opowiadane przez pana przewodnika. Powrót do Przełęczy Nosalowej tą samą drogą, a dalej szlakiem zielonym do Kuźnic.
Powrót busem i na obiad. 🍴

Skład na dzisiaj: Nikolka, mama Kasia, tata Daniel oraz inne Turystyczne Rodzinki